Ansök här
10
page-template-default,page,page-id-10,bridge-core-2.6.5,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-theme-ver-28.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive

Att ansöka om bidrag från SOCMF

Här får du information om de olika stegen för att söka bidrag. Läs instruktionerna innan du skapar konto, loggar in och påbörjar en ansökan. Vi är tacksamma om du läser igenom dessa innan du tar kontakt med oss för eventuell hjälp med ansökningsförfarandet.

Digitalt ansökningsförfarande

Du ansöker i vårt digitala ansökningssystem. Ansökningarna behandlas vid stiftelsens styrelsemöten vilka brukar äga rum c:a fyra gånger per år. Senaste datum för att din ansökan ska behandlas vid kommande styrelsemöte framgår på hemsidans startsida.

Behandling av personuppgifter

Genom inlämnandet av en ansökan lämnas även samtycke till att stiftelsen får behandla personuppgifterna i ansökan i den utsträckning som krävs för hanteringen därav och i enlighet med reglerna i Dataskyddsförordningen.

Se även stiftelsens Integritetspolicy

Skapa konto

Det första du ska göra är att skapa ett konto i ansökningsportalen. Det är här du hittar dina påbörjade och inlämnade ansökningar. Om du företräder en organisation så vill vi att du lägger till organisationens namn under kontaktuppgifter när du skapar kontot.

När du registrerat dina uppgifter kommer ansökningssystemet att skicka ett e-postmeddelande till dig med information om lösenord. Detta kan dröja några minuter. Har du inte fått mailet inom 15 minuter så kontrollera mappen med skräppost!

Ny ansökan

Logga in i ansökningsportalen och välj ”Ny användare” för att skapa en ny ansökan. Klicka sedan på ansökan för att fylla i den (”Redigera ansökan”). Du kan fylla i uppgifterna i valfri ordning. Alla uppgifter du matar in sparas automatiskt i systemet när du navigerar i portalen. Du kan när som helst logga ut i systemet och fortsätta med ansökan vid annat tillfälle.

Redigera/Skicka in ansökan

När du är färdig med din ansökan väljer du Tillbaka och klickar på din ansökan igen. När du väljer ”Skicka in”, kontrollerar systemet att alla obligatoriska uppgifter är ifyllda och att inga texter är längre än vad som är tillåtet. Du kan, för att ändra eller komplettera, välja att återta en inskickad ansökan genom att välja ”Återta”. Ansökan måste sedan skickas in på nytt.

Du ska skicka en utvärdering

Naturligtvis är det av intresse för oss att se att de beviljade medlen används för avsett syfte. Därför ska du senast 1 december det år som du angett som slutdatum för ditt projekt skicka en utvärdering med en kort beskrivning av hur du använt pengarna. Denna skickas in genom att du loggar in på det konto du skapade när du gjorde din digitala ansökan till stiftelsen. Skulle redovisning inte inkomma är du återbetalningsskyldig för hela det beviljade beloppet. Stiftelsen kommer då att ställa krav på återbetalning.

 

Till Ansökan